En gång i livet

Här kommer balen! Hela vägen hem till er. Har skrivit lite om hur min dag såg ut och vad jag tyckte och tänkte, men allt som allt så finns det bara ett ord: fantastiskt! Har ni frågor är det bara att ställa dem i kommentarsfältet så svarar jag omedelbums!


SALONG Håruppsättningen gjordes på sveriges bästa salong; salong Cicero mittemot Scandinavium. Jag hade önskat mig en frisyr liknande denna, dock med några ändringar.. Jag ville ha utan silveraccessoaren, mittbena och lite annorlunda ändå. Uppsättningen samt sminkning tog cirka 2 timmar totalt.

UPPSATT Och såhär blev resultatet på uppsättningen. Jag kunde inte ha vart nöjdare. Var jättetråkigt att behöva stå och plocka ut alla hårnålar (alla de 48 närmare bestämt) och bara se frisyren trilla ur form i natt. Hade velat gå runt med den här frisyren lite var och varannan dag, så himla fin var den. Och vad tycker ni, visst blev det likt Serenas uppsättning ändå? (: Örhängena är köpta på Accessorize förresten - nya favoriter!

MIN Så var det klänningen. Som jag också var så himla nöjd med. Jag har faktiskt ritat den alldeles själv, vilket givetvis gjorde det lite extra roligt att bära den. När jag ritade den inspirerades jag av främst två klänningar. En väldigt vacker från DvF, som hade precis den färgen som det till slut blev (bilden ovan gör egentligen inte färgen rättvisa, den var egentligen mörkare typ så som det skymtas på bilden ovanför med frisyren). Och i modellen inspirerades jag en aning av en klänning från Chloé. Men jag gjorde massa ändringar så det blev precis som jag ville. Markerad midja och längre skulle den vara. Utan massa onödigt stora detaljer, utan bara med de små fina. Vi sydde upp klänningen på Kings fashion i Ao Nang/Thailand. Gick hur smidigt som helst, och jag älskar att dem hade precis det tyget i den färgen som jag ville ha.

RYGG Det är lite tråkigt att vi inte har några bilder som direkt visar hur ryggen ser ut så tydligt, men jag skall försöka förklara. Högst upp i ryggen sitter det en klädd knapp och i den "sydda midjan" sitter det ytterligare tre. Där emellan är det öppet. Öppningen ville inte riktigt vara som jag ville så vi klämde in lite fashiontape för att få det perfekt.

TRÄFF Från frisören åkte jag direkt till Jeannie där vi träffades hela stora gänget och beundrade varandra, drack gott och smackade chips i 1½ timma innan det var dags att åka iväg till balen som hölls på Valand. Väl på Valand var det jättemycket människor, och man fick posa både till höger och vänster. Det hölls tal och bjöds på jättegod mat. Allt som allt var det en helt underbar dag, hur spännande som helst och väldigt... lyxig, haha! Vill gärna säga att man borde göra det oftare, men det hade inte alls vart samma grej då såklart... Men så glad att jag fick vara med om detta i alla fall!

Kommentarer
Postat av: frida

åh vad fint allting blev! och gud vad fin fantasi du hade med klänningen! :D

2010-05-19 @ 23:15:58
URL: http://fridaerblad.blogg.se/
Postat av: PAUSE

damn girl u are hot like fire

2010-05-20 @ 09:59:30
URL: http://www.nattstad.se/pause

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0