Hemma bäst

Har så mycket väldigt mycket inspirerande inredningsbilder i min samling, och det är väl lite smått löjligt att bara låta dem ligga och skräpa. Postar mina favoriter just nu istället.

1. Sovrum Ramar, ramar, ramar. Det är sånt här som gör ett rum så spännande, när det finns en massa saker att lägga märke till. Vad kramar ramarna om? Hur många kuddar finns det? Är rummet egentligen stort eller litet? Vart kommer alla snygga möbler ifrån? 


2. Badrum Mottot marint är fint har aldrig stämt bättre. Och ränder! Ah, vilken uppenbarelse jag fick när jag första gången fick se den här bilden ; man kan fan ha randiga väggar också. Och matchat med gammeldags. Ursnyggt.


3. Bibliotek Ställ böckerna i färgordning! Vill man inte bara spendera varenda minut varenda timma varenda dygn i ett sådant här rum? Stora gammeldags bokhyllor och en helt tokigt placerad fantastisk soffa. Och filten - ja, den "råkade" bara hamna sådär perfekt slarvigt. (Och en parantes bör tillägnas den fantastiska mattan också.)


4. Sminkbord Alla människor borde ju vara snygga i en sådan här spegelanordning, right? Ömtåligt är snyggt. Glas, speglar, kristaller, puttinuttigt klumpigt. Och tallrikar - på väggarna! Fastklämda fotografier. Jag dör.
 

5. Trädgård Riktigt ser man inte hur glada människor bara kommer njuta av god middag och varandras sällskap här bara några timmar efter att denna bilden togs? Vackra träd med vackra lampor, en binge iskall öl, och gammelrosa (!) duk. Bara helt underbart.

Kommentarer
Postat av: elin

åh så fina bilder!

2010-04-29 @ 19:13:37
URL: http://elinwahlberg.se
Postat av: ELIN

läckert!!

2010-04-30 @ 16:04:54
URL: http://stylel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0